14/1 Close-up to Yuri Muraoka (yuri = paradox)




Μέρος δεύτερο / Part 2 (20.30)
Close-up to Yuri Muraoka (yuRi = paRadox)
The reason why I do not eat meat -5'
Dedicated to M -9'
The Miracle -18'
L' INTERDIT -7'
yuRi=paRadox 〜sleep is equal to awake〜 -30'
Origin of flowers -7'
Schizophrenia -10'

14/1
στην Ίριδα(Κινηματογραφικός Τομέας ΠΟΦΠΑ)
Ακαδημίας 55 & Ιπποκράτους 15
Είσοδος Ελεύθερη - Free Entrance
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Αναλυτικό Πρόγραμμα / Analytic Schedule
Close-up to Yuri Muraoka (yuRi = paRadox)

Πρώτη φορά όλη η φιλμογραφία της Yuri Muraoka προβάλλεται στην Ελλάδα.
Η Yuri Muraoka γεννήθηκε στο Τόκιο το 1981.
Εγκατέλειψε το γυμνάσιο του Japan Women’s University, αποφοίτησε στην 26η τάξη του Image Forum Institute of the Moving Image.
Συνεχίζει να δημιουργεί ταινίες και φωτογραφικά έργα αυτοπροσωπογραφίας”. Σε όλες τις ταινίες της παίζει και σκηνοθετεί η ίδια.
Εξαιτίας της θεραπείας της για τη σχιζοφρένεια σταμάτησε τις δημιουργικές της δραστηριότητες το 2009.  Όμως πρόσφατα, το 2016 ξεκίνησε πάλι. Η Yuri Μuraoka είναι μητέρα δύο παιδιών.

Official Web site http://www.yuri-paradox.ecweb.jp/index.html 

Σημείωμα Σκηνοθέτιδας
"Είμαι ένα μάταιο και περίπλοκο παράδοξο." (Yukio Mishima)

Αυτό που προσπαθώ να εκφράσω μέσα από τα έργα μου είναι κάτι υπαρξιακό που δίνεται απ' την εξίσωση: “Το είμαι ισοδυναμεί με ένα παράδοξο
Στα έργα μου, αυτή η πρόταση εκφράζεται με τη χρήση του "λευκού", του "μαύρου" και του "κύβου". Επειδή τα έργα μου είναι προσωπικά και αυτοβιογραφικά, κανείς άλλος δεν εμφανίζεται σ' αυτά εκτός από μένα. Σχεδόν όλη η παραγωγή και η κινηματογράφιση γίνεται από εμένα. Και παρ' ότι τα έργα μου είναι οπτικά, το συναίσθημα όταν δημιουργώ είναι πιο κοντά στο να ζωγραφίζω μια εικόνα σ' έναν άδειο καμβά. Τα έργα μου είναι επίσης μία πιστή αναπαραγωγή αυτών που έχω δει, ακούσει και βιώσει.
Οτιδήποτε απεικονίζεται στα έργα μου είναι πραγματικότητα για μένα. Ακριβώς όπως και στη ζωγραφική της Fridah Kahlo.







Born in Tokyo in 1981.
 Dropped out of the high school attached to Japan Women's University, graduated the 26th class of Image Forum Institute of the Moving Image.
 Continues to create moving images and photographic works of " self-portrait”. All of her works are self-performed and self-created. 
 Due to treatment for schizophrenia, stopped her creative activities at 2009. Resumed in earnest at 2016. Mother of two children.  

Official Web site http://www.yuri-paradox.ecweb.jp/index.html

  Artist Statement  
I am a futile and elaborate paradox." (Yukio Mishima)
  What I want to express is my core "Yuri = paradox" (Yuri is equal to a paradox). This proposition is expressed by “white”,”black” and “the cube”.  Because the main theme of my works is "self-portrait", no one except me appear on my works basically. Most of the art production / cinematography is done by myself. Although my works are visual works, my feeling of creation is close to drawing a picture toward the canvas alone.  Also, any of my works is a faithful reproduction of what I saw, what I heard, and what I experienced. Everything depicted in my works is "reality" for me. Just like a Frida Kahlo’s paintings. 
 

The reason why I do not eat meat ( 5min / 2002 ) (σπουδαστική)

 This film is about the reason why I don’t eat meat since I was in middle teenage. The themes are “the person who has tied up with rope and dragged by a dog walking upright” and ”sex”.

Αυτό το έργο έχει να κάνει με τον λόγο που δεν τρώω κρέας από την εφηβεία μου. Τα θέματα είναι "το άτομο που δέθηκε μ' ένα σκοινί και τραβιέται από έναν σκύλο" και "σέξ".

Dedicated to M ( 9min / 2002 ) ( σπουδαστική ) 

  "M" is an initial of my little bird "Mystic". "Dedicated to M" is a work that was dedicated to my dear little bird. I will break the shell of the human soul. I have a sexual relationship with "M" in the time of eternity. 

Το “M” είναι το αρχικό του μικρού μου πουλιού “Mystic”. Το "Dedicated to M" είναι ένα έργο αφιερωμένο στο αγαπημένο μου μικρό πουλάκι. Θα σπάσω το καβούκι της ανθρώπινης ψυχής. Έχω ερωτική σχέση με το “M” μέχρι την αιωνιότητα.


The Miracle 18min / 2003
Yuri raised two little birds whose names were Mystic and Surrealistic, One day, Surrealistic was dead.
This film is mainly about YURI who wishes SURREALISTIC would come to life again and God Horus who holds a ritual for the revival.
This film challenges every existing concepts such as  “Living things will die certainly someday,” and depicts the miraculous fusion of YURI, MYSTIC and SURREALISTIC after overcoming barriers of species and sex with fantastical images and beautiful colors.
(director's statement)
 “SYMPHONY No.9” resounded by my side when Surrealistic of the little bird that I kept died in December, 2001.  I made this work to revive Surrealistic and to kill the existence of TIME by my hands. Moreover, this work was the first attempt to visualize my core ”yuRi=paRadox“. The colors of white, black, red and blue (a red woman=three blue men) are a part of the basic elements the compose core “yuRi=paRadox”.
 

Η Yuri μεγάλωσε δύο μικρά πουλάκια που λέγονται Mystic και Surrealistic. Μία μέρα, το Surrealistic πέθανε. Αυτή η ταινία είναι κυρίως για την YURI που εύχεται το SURREALISTIC να ζωντανέψει ξανά και για τον θεό Ώρος που κάνει μια τελετή για την αναβίωση. Αυτή η ταινία προκαλεί όλες τις καθιερωμένες έννοιες όπως Τα ζωντανά πράγματα σίγουρα θα πεθάνουν κάποια μέρα, και απεικονίζει με φανταστικές εικόνες και όμορφα χρώματα την απίστευτη σύνδεση των YURI, MYSTIC και SURREALISTIC, ξεπερνώντας τα σύνορα ειδών και φύλων.
  (σημείωμα σκηνοθέτιδας)
Η "ΣΥΜΦΩΝΙΑ νο. 9" ακούγεται από το μέρος μου με το σουρεαλιστικό του πράγματος να κρατήσω το νεκρό μικρό μου πουλάκι τον Δεκέμβρη του 2001. Έκανα αυτή την ταινία για να αναζογωνήσω το σουρεαλιστικό και να σκοτώσω τον χρόνο με τα ίδια μου τα χέρια. Κι ακόμα, αυτή η ταινία είναι η πρώτη μου απόπειρα να αποτυπώσω την εξίσωση "yuRi = paRadox". Τα χρώματα άσπρο, μαύρο, κόκκινο και μπλε (μια κόκκινη γυναίκα = τρεις μπλε άντρες) είναι μέρος των βασικών αρχών που συνθέτουν το "yuRi=paRadox".


L’INTERDIT 2 (  7min / 2003 ) 

  A canvas painted black and a canvas painted vivid yellow green. They love each other. Grating bone structure. Melting paints. This is a work that draw their love and a virgin loss from aspects of the black canvas.

Ένας καμβάς βαμμένος μαύρος και ένας καμβάς βαμμένος ζωντανό κιτρινοπράσινο. Αγαπούν ο ένας τον άλλον. Σκληρή ένωση οστών. Κομμάτια που λιώνουν. Αυτό είναι ένα έργο που δείχνει την αγάπη τους και μια παρθενική απώλεια από την πλευρά του μαύρου καμβά.



yuRi=paRadox〜sleep is equal to awake〜 ( 30min / 2006 )
<Chap.1>   Yuri’s daily life after her marriage and building a home. She cleans, does the laundry, cooks and does household bookkeeping. In the repeated daily life, suddenly the snowscape appeared in front of her, and the girl who wears a red coat crouched there. Her eyes were stuck by nails and hurt. In this chapter, I refer to the sleep as “rest”, my consideration to “reality” and the meaning of my daughter’s name  “ (Nemu)”(the construction of character “ ”).
<Chap.2>  Yuri lays her weary body. She gazes at three objects placed in the room. In time, one object’s base disappears and the another object floats in the air. To her who is scared, “a messenger of Death who wears black and white diced cloth has come. In this chapter, I refer to my breaking mental condition , “the reality like a nightmare” and death of my pet dog.
<Chap.3>  A boat floating on the lake of yellow-green semen. Pregnant Yuri who dozes on the boat. She calls a baby inside her on the black rotary-dial phone and she gets on the birthing table soon. On the next birthing table, her dying mother gives birth to Yuri. Yuri gives birth to Nemu. Newborn Nemu’s eyes were stuck by nails. In this chapter, I refer to my pregnancy/birth, Yuri’s/Nemu’s secrets of birth(including the disappearance of embryo in the multiple pregnancy) and what is meant by giving birth to Nemu in this world.
<Chap.4>  In this chapter, I refer to the sleep as “awake” and something to awake newly inside of me by giving a birth to Nemu. <My consideration to “reality”> There are two kinds of “reality”. Some sticks our eyes by nails and spills blood, some are recognaized under our “awakeness”. “Sleep” is an overture of “awake”, and that is the one of reasons why I named my Daughter “ /Nemu” which means “sleep” in the hope of “awake”. 
<Chap.5>  The proof of “yuRi=paRadox”. Can’t stop odd doodles. Can’t stop the march of odd numbers. Can’t stop the march of short old man who wears black and white diced cloth. Yuri splits into white Yuri and black Yuri soon. The marriage of white Yuri and black Yuri. Hand in hand, they fly away to the world beyond “sex” and ”reality”.

<Kεφ. 1> Η καθημερινότητα της Yuri μετά το γάμο της φτιάχνοντας το σπιτικό της. Καθαρίζει, πλένει, μαγειρεύει και κρατάει το νοικοκυριό. Τη ρουτίνα της σπάει η εμφάνιση ενός χιονισμένου τοπίου και το κορίτσι που είναι τυλιγμένο μ' ένα κόκκινο παλτό. Στα μάτια της είναι κολλημένα νύχια που την πληγώνουν.  Σ' αυτό το κεφάλαιο αναφέρω τον ύπνο ως "ξεκούραση", τη συγκέντρωσή μου σαν "πραγματικότητα" και το νόημα του ονόματος της κόρης μου "Nemu".
<Κεφ.2>Η Yuri ξαπλώνει το ταλαπιπωρημένο της σώμα. Κοιτάζει επίμονα τρία αντικείμενα μες το δωμάτιο. Σταδιακά το ένα εξαφανίζεται και το άλλο αιωρείται στον αέρα. Για αυτήν την τρομαγμένη, "ένας αγγελιοφόρος του θανάτου ντυμένος με ασπρόμαυρα πανιά έχει καταφτάσει". Σ' αυτό το κεφάλαιο γίνεται λόγος για την ψυχολογική διαταρραχή μου, "η πραγματικότητα σαν εφιάλτης" και ο θάνατος του σκύλου μου.
<Κεφ.3> Μια βάρκα επιπλέει σε μια πρασινοκίτρινη λίμνη σπέρματος. Η έγκυος Yuri δουλεύει στη βάρκα. Καλεί ένα μωρό μέσα της μέσω ενός μαύρου περιστροφικού τηλεφώνου και σύντομα ετοιμάζεται να γεννήσει. Στον επόμενο τοκετό, η μητέρα της που πεθαίνει δίνει ζωή στη Yuri. Η Yuri δίνει ζωή στη Nemu. Στα ματάκια της Nemu είναι κολλημένα νύχια. Σ' αυτό το κεφάλαιο αναφέρομαι στην εγκυμοσύνη/γέννησή μου, στα μυστικά της γέννησης της Yuri και της Nemu(συμπεριλαμβανόμενης και της εξαφάνισης του εμβρύου) και το νόημα του να φέρω στον κόσμο τη Nemu.
<Κεφ.4>Σ' αυτό το κεφάλαιο αναφέρω τον ύπνο σαν "ξύπνιο" και κάτι νέο που ξυπνάει μέσα μου με τη γέννηση της Nemu. <H συγκεντρωσή μου στην "πραγματικότητα"> Υπάρχουν δύο στάδια πραγματικότητας. Μερικά ξυλάκαι είναι κολλημένα στα μάτια μας και αιμορραγούν, κι άλλα τ' αναγνωρίζουμε στον "ξύπνιο" μας. "Υπνος" σημαίνει η προσπάθεια να "ξυπνήσουμε", κι αυτός είναι ένας από τους λόγους που ονοματοδότησα την κόρη μου "Nemu", που σημαίνει "ύπνος" με την ελπίδα του "ξύπνιου".
<Κεφ.5> Η απόδειξη του "yuRi=paRadox" Δε μπορώ να σταματήσω να γράφω άσκοπα. Να σκέφτομαι περιττούς αριθμούς. Την πορεία του κοντού ηλικιωμένου άντρα με τα ασπρόμαυρα πανιά. Η Yuri χωρίζεται στην άσπρη και τη μαύρη Yuri. Ο γάμος της άσπρης και της μαύρης Yuri. Χέρι χέρι πετούν μαρκιά απ' τον κόσμο, ελευθερωμένες απ' το "φύλο" και την "πραγματικότητα".


Origin of flowers( 7min / 2008 )

(director's statement)  
This film is dedicated to my 1-year-old daughter Hana/ (which means “flowers”) and my 3-year-old daughter Nemu/ (which means “sleep”) who learns Hiragana recently. The reason why I create this film is that I wanted to show them “the magic” that their favorite Teddy bear can move.

  (σκηνοθετικό σημείωμα)
Αυτή η ταινία είναι αφιερωμένη στην ενός έτους κόρη μου Hana(τ' όνομά της σημαίνει λουλούδια) και στην 3χρονη κόρη μου Nemu(τ' όνομά της σημαίνει ύπνος) που πρόσφατα άρχισε να μαθαίνει Hiragana(Ιαπωνέζικο σύστημα γραφής). Ο λόγος που έκανα αυτή την ταινία ήταν η επιθυμία μου να τους δείξω "το μαγικό" ότι ο αγαπημένος τους αρκούδος Teddy μπορεί να κινηθεί.


Schizophrenia (10min / 2016 ) 

Self-portrait conducted in my 7th year of treatment for schizophrenia. An obsession by the name of “odd-numbers” torments me in daily life. ( Chap.1 ”The odd numbers”) A death sentence was being pronounced. With the sound of the scaffold coming down, the fear of self-destruction that “the reality” collapses into pieces from my foot (Chap.2 ”Transparent,I am.”).
 (director's statement)
Am I really exist here?
Am I the one who types on the keyboard now?
This keyboard is really exist here?
This chair is really exist here?
This floor is really exist here?
My five senses become transparent in a twinkling.

To throw myself into creative activeties and to keep them going on.
These are the most important things for me to as an artist, and others are not important.
Recently, I especially think so.

No,that is not true. More important things other than that.
Nemu and Hana.
I am a mother of them.
My beloved daughters.
I have to continue to live. Transparent, I am. 

Ένα αυτό-πορτραίτο φτιαγμένο στην 7η χρονιά της θεραπείας μου από τη σχιζοφρένεια. Μια εμμονή από το "περιττοί αριθμοί" με βασανίζει καθημερινά. (Κεφ. 1. "Οι περιττοί αριθμοί"). Μια θανατική ποινή ήταν έτοιμη να αποδοθεί.  Με τον ήχο του ικριώματος να κατεβαίνει, έρχεται ο φόβος της αυτοκαταστροφής όπου «η πραγματικότητα» καταρρέει σε κομματάκια από το πόδι μου (Κεφ. 2 «Διάφανη, είμαι»).

 (σκηνοθετικό σημείωμα)
Υπάρχω στ' αλήθεια εδώ;
Είμαι εγώ που πληκτογραφώ τώρα;
Υπάρχει αυτό το πληκτρολόγειο;
Αυτή η καρέκλα είναι στ' αλήθεια εδώ;
Το πάτωμα είναι εδώ;
Οι πέντε αισθήσεις μου γίνονται διάφανες και τρεμοσβήνουν.

Να ρίχνω τον εαυό μου σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες και αν συνεχίζω.
Να είμαι καλλιτέχνης είναι το πιο σημαντικό για μένα, και οι άλλοι δεν αξίζουν πολλά.
πρόσφατα, σκέφτομαι έτσι.

Όχι δεν είναι αλήθεια. Υπάρχουν άλλα πράγματα πιο σημαντικά.
Η Nemu και η Hana.
Είμαι η μητέρα τους.
Οι αγαπημένες μου κόρες.
Πρέπει να συνεχίζω να ζω. Διάφανη, είμαι.



~~~~~~~~~~~~

 14/1
20.30
στην Ίριδα(Κινηματογραφικός Τομέας ΠΟΦΠΑ)
Ακαδημίας 55 & Ιπποκράτους 15
Είσοδος Ελεύθερη - Free Entrance